Obecny marketing sieciowy ma coraz więcej skutecznych i mocno zróżnicowanych narzędzi promocji produktów i usług. Jedną z takich opcji jest remarketing. Na czym on polega? Jest to rodzaj kampanii, związany z Google AdWords. Po tym, jak użytkownik odwiedza daną witrynę, trafia na listę remarketingową, którą tworzą pliki cookies. Dzięki nim następnie użytkownikowi są wyświetlane reklamy przypominające daną witrynę (remarketing statyczny) lub konkretny, oglądany wcześniej produkt (remarketing dynamiczny).
remarketing w wyszukiwarce – blog
Głównie ta forma reklamy używana jest w sieciach partnerów Google (YouTube, Interia, Olx itp.), ale może się również pojawić jako remarketing w wyszukiwarce, czyli RLSA (Remarketing List for Search Ads). Sporo wiedzy na ten temat można uzyskać czytając remarketing blog lub prasę branżową. Taka forma może być skuteczną promocją, ponieważ trafia do odbiorców już wcześniej zainteresowanych daną treścią. Dzięki remarketingowi można zwiększyć konwersje na stronie, sprawić, że ludzie powrócą do wcześniej porzuconych koszyków. Zwiększymy ruch na stronie, świadomość naszej marki oraz finalny efekt, czyli sprzedaż naszych produktów, na której chyba zależy każdemu przedsiębiorcy.