Wiek domeny – po co i jak go sprawdzać, prowadząc biznes?
Współczesny biznes w dużej mierze opiera się na obecności w sieci, a jednym z bardzo ważnych aspektów posiadania własnej strony czy bloga jest wysoka pozycja w wyszukiwarce, która następuje wskutek dobrze przemyślanej strategii SEO. Obecność biznesu w sieci wiąże się też z koniecznością posiadania własnej domeny, a jej wiek może być ważnym czynnikiem, któremu warto się przyjrzeć.
Czym jest domena internetowa i jaką gra rolę w strategii biznesowej?
Domena jest wizytówką naszego biznesu w sieci – tak można określić to w sposób najprostszy. Jest ona fragmentem adresu internetowego, który nakierowuje potencjalnych klientów w sieci, a w jej ramach może funkcjonować więcej stron – często dany biznes wymaga obecności więcej, niż tylko jednej strony internetowej.
Nazwa domeny powinna być taka sama, jak nazwa naszego biznesu lub powinna ją zawierać. Niestety, czasem okazuje się, że dana domena nie jest dostępna. Nie zawsze dobre jest poddawanie się w takim przypadku, gdyż można ją odkupić od obecnego właściciela. Wiedza o tym, jak sprawdzić wiek domeny, może być tu przydatna dla naszego SEO. Czasem może okazać się bowiem, że dla naszego biznesu pasowałaby więcej niż jedna domena.
Czynnikiem, jaki należy wtedy brać pod uwagę, jest nie tylko nazwa i cena, ale również i wiek domeny, gdyż im jest ona starsza, tym teoretycznie łatwiej powinno się ją dać wypozycjonować.
Jak sprawdzić wiek domeny w sposób szybki i prosty?
Dane o wieku domeny najlepiej jest pozyskać z użyciem protokołu WHOIS, który dostarcza wiele informacji o domenach, a używać można go poprzez którąś z licznych stron internetowych, które go obsługują. Do tych popularnych należą między innymi who.is czy whois.org.
Ponieważ świat idzie naprzód i wymagamy też coraz większej wygody, pojawiły się dodatki do przeglądarek internetowych, które w sposób przejrzysty informują o wieku domen, a często podają też liczne przydatne informacje, które mogą pomóc w podjęciu decyzji o ich zakupie.