Microsoft Advertising (uprzednio Bing Ads) jest siecią reklamową, która konkuruje z Google. Bing (wcześniej MSN Search, Windows Live Search) jest drugą największą na świecie wyszukiwarką internetową. To szansa na zdobycie nowych klientów. Pomogą w tym kampanie Microsoft Ads. W artykule wyjaśniamy, dlaczego wyszukiwarka Bing jest warta uwagi i dla kogo polecane są reklamy produktowe w sieci reklamowej Microsoft.
1. Dlaczego warto zainteresować się wyszukiwarką Bing?
2. Dla kogo Microsoft Advertising?
3. Jak działają Bing Ads?
W Polsce wyszukiwarka Google jest na chwilę obecną bezkonkurencyjna. Większość firm chce się reklamować w Google. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jak wielki potencjał mają reklamy tekstowe wyszukiwarki Bing. Kampanie reklamowe w Bing są bezcenne, jeśli w planach jest ekspansja zagraniczna. Jak najbardziej można zdecydować się na promowanie się na polskim rynku w wyszukiwarce Bing, gdyż jest w niej zdecydowanie mniejsza konkurencja. Już teraz warto sprawdzić, jakie efekty mogą przynieść microsoft ads. Firmy powinny próbować różnych kampanii reklamowych. Nie zawsze dobrze jest opierać się wyłącznie na jednej wyszukiwarce i mediach społecznościowych. System reklamowy Microsoft może przynieść świetne efekty wszędzie tam, gdzie Google nie jest traktowany jako absolutny Nr 1. Jeśli chodzi o Microsoft Ads, każdą kampanię można omówić z profesjonalistami. Nie trzeba stawiać pierwszych samodzielnych kroków nie mając żadnego doświadczenia z Microsoft Advertising.
Dlaczego warto zainteresować się wyszukiwarką Bing?
Google dominuje na całym świecie. Natomiast od jakiegoś czasu można zauważyć, że znaczenie wyszukiwarki Bing gwałtownie wzrasta. Trzy najważniejsze wyszukiwarki to Google, Bing, Yahoo — to oznacza, że jest ogromna możliwość docierania do nowych użytkowników i klientów. Co ważne, Bing jest domyślną wyszukiwarką w przeglądarce Microsoft Edge. To otwiera drogę do klientów, którzy z różnych przyczyn nie chcą instalować innych rozwiązań. Poza tym Microsoft przy nowych edycjach oprogramowania Windows kieruje użytkowników do wyszukiwarki Bing.
Dla kogo Microsoft Advertising?
Okazuje się, że z Bing korzystają osoby preferujące komputery stacjonarne i laptopy. W przypadku Google ruch pochodzi głównie z urządzeń mobilnych. Badania wykazały, że użytkownik Bing jest starszy, wykształcony i posiadający większe zasoby finansowe. Bing lubią też użytkownicy konsoli do gier. Oznacza to, że jeśli dana firma ma w planach dotarcie do takiej grupy docelowej, to może to skutecznie zrobić za pomocą Microsoft Ads. Przeglądanie internetu na dużych ekranach daje możliwość dokładniejszego zapoznawania się na przykład z opisem produktów. Kliknięcia w reklamy są zdecydowanie bardziej świadome (a nie pomyłkowe jak w przypadku smartfonów). W wyszukiwarkach Bing powinny reklamować się firmy, które chcą wejść na rynki międzynarodowe. Microsoft Ads to rozwiązanie, które w Polsce jest dostępne dopiero od 2022 roku, dzięki czemu koszty mogą niższe niż w przypadku kampanii Google, Facebook Ads lub TikTok Ads.
Jak działają Bing Ads?
Firmy zainteresowane Microsoft Ads mogą wybrać reklamy tekstowe, reklamy multimedialne, reklamy promujące aplikacje w wyszukiwarkach, reklamy display i reklamy produktowe. Najczęściej płaci się za kliknięcie w reklamę. Reklamy będą wyświetlane głównie na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach i smartfonach. Kampanie będą widoczne nie tylko w wyszukiwarce Bing, ale i w Yahoo oraz w innych wyszukiwarkach partnerskich.