Reklama jest dźwignią handlu, bez promowania usług i produktów bardzo trudno dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, budować pozytywny wizerunek i zwiększyć rozpoznawalność marki. Kluczowe będzie opracowanie skutecznej strategii marketingowej i umiejętne jej wdrożenie. Jest wiele form reklamy: zarówno internetowych, jak i trakcyjnych. Mogłoby się wydawać, że ulotki są już czymś przestarzałym i mało opłacalnym, ale jeśli dobrze się wykorzystać to narzędzie, to można liczyć na efektywną promocję.
Roznoszenie ulotek nadal opłacalną formą reklamy
Prawdą jest to, że roznoszenie ulotek nie jest już tak popularne jak miało to emisje jeszcze kilkanaście lat temu. Obecnie stawia się przede wszystkim na marketing internetowy, billboardy czy reklamę w radio. Nadal można jednak spotkać się na ulicy z kolportażem ulotek, ale większość osób niechętnie po nie sięga, zwykle lądują w koszu. Kluczem do sukcesu w przypadku ulotek jest ich odpowiednie zaprojektowanie, aby wzbudzały ciekawość, zachęcały do zapoznania się z treścią. Warto wykorzystać je przede wszystkim do promowania firm działających lokalnie w branży handlowo-usługowej. Zaletą roznoszenia ulotek jest to, że taka forma reklamy nie wiąże się z wysokimi kosztami dla przedsiębiorstwa. W krótkim czasie można uzyskać bardzo duże nakłady. Ulotki pomagają dotrzeć do grupy docelowej, wśród której znajdują się oczywiście potencjalni klienci.
Na czym polega kolportaż ulotek?
Jeśli roznoszenie ulotek ma być skuteczną formą reklamy, to najlepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania profesjonalistom. Firma zewnętrzna na podstawie potrzeb i oczekiwań klienta będzie mogła opracować odpowiednią kampanię promocyjną. Usługobiorca przekazuje materiały reklamowe lub projekt ulotki oraz określa czas trwania akcji promocyjnej i w jaki sposób ma wyglądać. Kolejnym etapem jest przegotowanie przez wynajętą firmę profesjonalnego planu kolportażu. Fachowców można poznać po indywidualnym podejściu do każdego klienta. Po ustaleniu obszaru, na którym mają być roznoszone ulotki, są one dokładnie oznaczone na mapie, dzielone na mniejsze rejony, do których przydzielani są kolporterzy. W zależności od tego, na jaką formę kolportażu zdecydował się klient, ulotki mogą być roznoszone do skrzynek pocztowych, domów jednorodzinnych lub umieszczanie za klamkami czyn wycieraczkach. Jeszcze innym rozwiązaniem jest osobiste wręczanie ulotek do rąk klientów.
Każdy kolporter otrzymuje konkretną liczbę ulotek i przydziela mu się rejon, firma zajmuje się jego transportem do wyznaczonego miejsca pracy. Warto od razu zaznaczyć, że cały proces jest nadzorowany, zewnętrzni kontrolerzy oceniają pracę i sprawdzają, czy usługi świadczone są na wysokim poziomie. Praca kolporterów jest obserwowana, używa się również specjalnego panelu do śledzenia ich bieżącej lokalizacji. Wszystko odbywa się zdalnie, w dowolnym momencie i miejscu można sprawdzić przez Internet, gdzie znajdują się pracownicy. Na koniec efektywność kampanii zostaje oceniona, co polega na odwiedzaniu różnych obszarów objętych kolportażem w celu zweryfikowania tego, czy ulotki rzeczywiście dotarły do grupy docelowej.